måndag 7 september 2009

Söndag, sol och spindlar

Jäklar vilka stora spindlar alltså. Jag har hört historierna de andra berättat om tarantellorna som fångar kolibris i trägården. Som tur är verkar de ha försvunnit efter att de kapade ner ett par stora träd för ett tag sen. Men de spindlarna som är kvar är inte dåliga de heller. Tror inte de är giftiga men de är lite läskiga ändå. Den mörka grejen i mitten är alltså en spindel som hänger i en tråd.


Dagen började i alla fall med en lång strandpromenad med några vänner. Det är så himla avslappnade att gå vid havet, bra sätt att börja dagen på. När jag kom hem sen så var det så sjukt varmt att det enda man kunde göra var att i poolen och spela boll under palmerna. I och med att vi var så sjukt fattiga på att spela blev det ganska ansträngade och jag började oroa mig för att få träningsvärk dagen efter. Vi såg ingen annan utväg än att förflytta oss till jacuzzin med en spetsad jordgubbsshake och njuta av eftermiddagssolen och titta på små kolibrier som flög runt. Hehe, kanske inte det enda man kunde göra, men det kändes åtminstone som ett bra alternativ för att döda ytterligare en timme av dagen.

Just ja. Jag och Henrik delade på en halv omelett som jag fick med i en doggiebag dagen innan. Det kanske inte låter mycket i svenska öron, men tänk på att det är amerikanska storlekar här. Så här såg den hela omeletten ut och kom med tillhörande fyra skivor bröd... Fylld med kött, riven potatis och ost


På kvällen började jag känna av straffet för att vara ute i solen med bara skyddsfaktor 20. Aloe veran sved ganska bra när jag applicerade den på min röda hud. Mina roomies botade dock smärtan genom att bjuda på nygrillade köttbitar.
När vi sen skulle kila ner till Tide Water för att spela biljard med tillhörande öl-kannor, fick vi möta våra flerbenta grannar i trädgården igen. De tycker om att sätta upp sina nät i gången framför huset och när det är mörkt ute kan man lätt få en i ansiktet om man inte är försiktig. Vi lyckades dock få bort näten med plankor, ficklampor och adrenalin.
Eftersom vi ändå skulle vara lediga dagen efter kilade vi vidare till lokala puben Surf n Saddle efter biljarden. Vakten där kände igen mig från min förra Kalifornien-tur och välkommnade mig tillbaka. Trevligt men kanske en smula tragiskt. Där inne fick jag ett visitkort av en amerikanska som tyckte jag skulle ringa om jag behövde hjälp med något. Tex körkort, guide eller bara vad som helst... Lite skumt men ändå schysst erbjudande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar