tisdag 15 september 2009

Utflykt

Lördag:
Jaha vad har jag haft för mig sen sist... I lördags var vi till det där speciella sushi-stället i Solana Beach. Några av er vet vad jag menar. Det kommer bli fler besök dit.
Efter det tog jag tåget in till San Diego för att träffa en vän till en bekant. Jag hade aldrig träffat personen innan, så det var med en lite speciell känsla jag satte mig på tåget med ett 6-pack i handen och pengar i fickan. Tänk om det var värsta knäppisen jag skulle träffa. På vägen kom flera glada Amerikaner fram och pratade, de tyckte det var jääävligt gött att jag hade en sixer! Det är först nu i efterhand som jag insett att det nog inte är så vanligt att man bär runt på alkohol utan att ha den i en brun mystisk papperspåse.


Väl där så blev jag upphämtad och det visade det sig vara en riktigt härlig tjej. Inte ett dugg knäpp. Vi åkte hem till hennes vänner på en fest och jag fick träffa massa trevligt folk. Även om de flesta hatade mig lite. Antingen för att jag hade jobb, visum eller för att jag bor gratis i en villa med pool och jacuzzi vid havet. Efter det drog vi till en skön liten pub, Tower Bar tror jag, där jag fick dricka den lokala stolheten "Arrogant Bastard" och lyssna på mycket speciell musik. Ett plus var att de dekorerat fint på toan också. Skönt ställe.

DJn gick loss med sina obskyra b-sidor med allt från 50- till 2000-talsmusik.

Toan var som sagt väldigt tjustgt dekorerad. Fast det känns lite smutsigt att fota på dass.

Söndag:
Varje söndag promenerar vi på stranden strax nedanför huset, och varje jäkla gång glömmer jag kameran. Nu hade jag dock med mig iphonen så jag passade på att ta ett par kort. I vanliga fall blir det en ganska lång promenad bort till resturang Poseidon, men tidvattnet var rätt högt så vissa passager gick inte komma igenom utan badkläder.

Det är skönt att gå barfota i den blöta sanden.


Så här ser vyn ut på Poseidon. Ska man närmare stranden får man sitta i sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar