lördag 12 september 2009

En vecka

Min teori om att det är bra att flytta ibland, för det får tiden att gå långsammare, verkar stämma. Jag har varit här en vecka och det känns som månader. Faktum är att det känns som jag aldrig var hem till Sverige, utan de fyra månaderna är bara som en halvt overklig dröm.

För att inte bli amerikansk till storleken som förra gången, så har jag två regler. Det ena är att jag måste simma, jogga eller promenera på morgnarna innan jobbet. Jäkligt skönt faktiskt. Det andra är att bara äta tills man är mätt och inte, som man är uppfostrad till, tills det är slut på tallriken. Hur det här kommer gå får framtiden utvisa. Jag kommer inte meddela mått och vikt här. Ni som vill får istället klämma på mig när jag kommer hem till jul. Tills dess får jag stå ut med den här kvälls-utsikten.

Jepp. Det är Stilla havet där mellan solen och stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar