måndag 5 oktober 2009

Vecka fyra

Det har inte hänt så mycket sedan det senaste inlägget. I fredags var jag och en polare ner till Bellyup som är ett ställe här i Solana. Helt ovetandes om vad det var där den kvällen, klampade vi in på en 80-tals fest. Vi kände oss lite dumma som hörde till den lilla skara folk som inte alls passade in, men det var kul ändå. Det var framför allt kul att se hur seriösa alla var med att klä ut sig. De hade ett riktigt duktigt cover band och såklart kostym-tävling.

I lördags drog vi ihop en stor fest i huset. Det är ändå ett klockrent ställe att vara på, med mycket plats, massa sprit, grill, jacuzzi, pingisbord och rockband. På något sätt lyckades vi få ihop ett rätt stort och blandat gäng också. Festen slutade vid 6-7-tiden på morgonen och folk låg och sov i hela huset, soffor, golvet, trappor. Dagen där på vaknade jag 13:30, gick upp, ner till La Bocca, köpte en macka och satte mig på tåget in till San Diego för att möta upp mina klättrar-vänner. Sjukt seg, men det var kul att klättra. Jag klarade mig till och med upp för mitt första överhäng. Alltså när man får klättra i taket. Det kan se ut som en upp och ner vänd trappa för jättar.
På andra trappsteget kom jag inte längre.

Idag Måndag har jag varit sjukt seg. Känns som jag håller på att bli sjuk. Ont i hela kroppen och lite snuvig av att ha sovit med fönstret öppet hela natten.

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Roligt att du lagt upp en blogg! Om jag var i Californien nu skulle jag kontakta denne man, som säljer japanska samuraiflugspön och verkar mycket trevlig att följa på en fisketur till Sierra: www.tenkarausa.com. Jag har köpt spö av honom, men skånefisket jämför sig inte med era! Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. http://www.tenkarausa.com/forum/viewforum.php?f=24&sid=7fed5c5dd7aaacd458a4a5c23bc065a7

    Här är en film från fisketuren han bjöd in till. Hade jag kunnat hade jag följt direkt. Så är han en riktig miljöman med!

    SvaraRadera
  3. Kommentarer från mig Marcus alltså. Det blev riktigt juste med basun för övrigt! Snygga låtar.

    SvaraRadera
  4. Haha. Han verkar ju hur soft som helst. Kanske borde hänga på honom ut och fiska lite.

    Ditt basunerande blev asbra! Speciellt förtjust är jag i beatboxingen. Jag ska se till att du får hela soundtracket sen.

    SvaraRadera
  5. Han är en riktig naturvän med. Tror inte han kan vara från landet. Kolla nya videon med vilken motvilja han mördar fisken och äter upp den :). Lite roligt, men fint faktiskt. Jag blir så sjukt sugen på fiske i grunt genomskinligt vatten. En väldigt enkel och snygg teknik han använder med, tar helt säkert under 30 minuter att lära sig!

    SvaraRadera