lördag 9 januari 2010

Körkort

För att köra upp var jag tvungen att hyra en bil från en körskola och för att få göra det var jag tvungen att ta en lektion. Lärarna använder sina egna bilar så de vill att man kör en gång med dem innan. Jag hade turen att få en vietnamesisk farbror som hette Quinn. Det första han gjorde var att slå på någon sorts traditionell vietnamesisk musik. Lät typ som meditativ cermoni-musik. Sen sa han till mig:

Quinn: Don woowi Daniow. I will make you pass the test. You have to become like the twansfooma. What do you think I mean by that?
Jag: ööh
Quinn: The twansfooma changes into the car wight? He is the car. You have to become the car and the car has to become you.

Han sa massa andra bra saker också:
"You think the car is sensitive? You are more sensitive, so car is no match for you."
"So Daniow, how good are you now compawed to five minutes ago? Much better right?"
"I have learned people to dwive in one hour"

Jag körde upp dagen efter och misslyckades. Jag var rätt nervös trots att jag hörde Quinns ord eka i huvudet "welax, become the twansfooma", dessutom fick jag en tjurig instruktör. Jag råkade snudda vid en trottoarkant när jag skulle svänga, det är lika med instant fail. Nästa gång klarar jag det för jag kommer ta fler lektioner hos Quinn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar